دهکده فرهنگی تفریحی زاینده رود  با مدیریت سازمان عمران زاینده رود تحت نظارت استانداری اصفهان  و در 2 کیلومتری شرق شهر چادگان واقع است این مجموعه با مساحت 1426 هکتار  در 4 فاز دهکده اول، فاز الحاقی، یال شرقی و دهکده دوم  در حال اجراء و  قسمتی از آن در حال بهره برداری است.  

در این مجموعه امکانات رفاهی از قبیل اسکله قایقرانی، زمین ورزش، مجموعه تجاری، رستوران، چاپخانه سنتی و استخر بطور کامل راه اندازی شده است. دراولین فاز 700 واحد ویلایی و یک محله برای احداث 300 واحد آپارتمانی و نیز محوطه­های عمومی طراحی و اجرا گردیده و در حال بهره برداری می­باشد

فاز الحاقی دارای مساحتی در حدود 60 هکتار است که در محل ابتدای میدان ورودی دهکده واقع شده است. این فاز با احداث 282 واحد ویلایی نگینی بر حلقه انگشتری دهکده خواهد بود. از محاسن این فاز خیابان­های عریض و چشم­انداز زبیای دریاچه است. در حال حاضر با توجه به استقبال متقاضیان، تعدادی از ویلاهای این فاز تحویل و تعداد محدودی با اولویت خاص آماده واگذاری می­باشد.

امکانات رفاهی دهکده شامل 1- احداث سکوهای نشیمن خانوادگی حدود 2100 مترمربع2- احداث باشگاه سوارکاری 3- احداث اسکله قایقرانی با 20 دستگاه قایق پدالی 10 دستگاه قایق موتوری و یک دستگاه اتوبوس دریایی مجهز شده است. 4- احداث رستوران برای پذیرایی میهمانان 5- تجهیز و راه اندازی استخر مطابق استانداردهای معمول که در سالن­های مختلف جهت خانم­ها و آقایان قابل استفاده می­باشد6- احداث زمین­های ورزشی فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس و پینگ پونگ ضمن این که برای احداث تله کابین، پیست­های دوچرخه سواری نیز پیش بینی­های لازم انجام شده است. 7- احداث باند فرود با بالگرد و پروازهای نمایشی.